Forstå og forbedr medarbejdertrivsel med dybdegående medarbejderundersøgelse Høj medarbejdertilfredshed er væsentlig for virksomhedens succes. Både kulturelt og økonomisk. Gennem målrettede medarbejderundersøgelser kan I identificere styrker og udfordringer i arbejdsmiljøet, hvilket muliggør strategiske forbedringer. Hvad er en medarbejderundersøgelse? Vores tilgang hos In2minds Eksempel på succesfuld implementering Ønsker I at styrke jeres arbejdsplads gennem indsigt i medarbejdernes oplevelser? Kontakt os for en uforpligtende samtale om, hvordan vi kan hjælpe jer. Er du nogen sinde startet på en ny arbejdsplads, hvor arbejdsgangene bare kører på rutinen, men hvor du tænker, at det måske godt kunne gøres lidt mere effektivt, eller bare på en bedre måde? Få indsigt i medarbejdernes opfattelse af jeres virksomhed. Oplever I fx. flere medarbejdere med stress? Har I fået en ny leder? Eller har I været igennem en særlig udvikling? Ud fra medarbejdernes input fastlægger vi fokusområder og oplæg til handlingsplaner, som kan styrke medarbejdernes tilfredshed og loyalitet. I får svar på spørgsmål som: En medarbejderundersøgelse strækker sig typisk over 6-8 uger. I opstartsfasen bruger vi tid på at fastlægge fokus og udbytte af undersøgelsen. Her fastlægger vi i samarbejde med jer tekster og spørgeramme. Herefter er det medarbejdernes tur til at svare. I denne del af processen er det godt at have løbende dialog med medarbejderne, så I sikre en god svarprocent. Ud fra medarbejdernes besvarelser bearbejdes data og de endelige resultater bruges til videre rapportering. Analyser, konklusioner og anbefalinger konkretiseres, og I vil desuden selv have mulighed for at dykke ned i dashboards og finde detaljer i resultaterne. Endelig kommer vi med rådgivning omkring håndtering af resultaterne i dialog med jer. Workshop, fastlægning af: Spørgeramme Opsætning af undersøgelse Gennemførsel af undersøgelse Kommunikation: Internt og Eksternt Tal og grafer Key findings Fokusområder Anbefalinger Gennemgang af resultater Rådgivning og diskussion: In2minds giver Indsigt i kunder og medarbejdere. Vi arbejder strategisk på at omsætte viden fra kunder- og medarbejderundersøgelser til konkrete fokusområder og actions. I vores digitale univers får I adgang til data og uddybende synspunkter, der kan segmenteres og benchmarkes. Det sikre vores kunder et stærkt beslutningsgrundlag. Vi laver alt inden for Customer Journey, interviews, trivselsundersøgelser, markedsundersøgelser, kundeanalyser, medarbejderanalyser, tilfredshedsmålinger og APV. Mød os på LinkedIn. Ring til os og hør nærmere på telefon +45 24428748 eller send os en email:Medarbejderundersøgelse
En medarbejderundersøgelse er en struktureret måde at få indblik i medarbejdernes oplevelse af arbejdspladsen. Det gælder både ledelse, kommunikation, trivsel og udviklingsmuligheder.
Vi tilbyder skræddersyede trivselsmåling, der kombinerer kvantitative spørgeskemaer med kvalitative interviews. Vores platform giver jer adgang til realtidsdata, segmenterede analyser og handlingsorienterede anbefalinger.
Efter en medarbejderundersøgelse for en mellemstor produktionsvirksomhed identificerede vi centrale forbedringsområder. Et år senere viste opfølgningen en stigning i medarbejdertilfredsheden og større tilfredshed med ledelsen og nærtstående ledere.Medarbejderundersøgelse i praksis
Hvorfor undersøge?
Undersøgelsesforløbet
Et typisk forløb hos In2minds
1. Planlægning af medarbejderundersøgelse
2. Gennemførsel af Survey og interviews
3. Rapportering og anbefalinger
Præsentation og rådgivning om fokusområder
Vil du høre mere…