Medarbejdertilfredshed

Afdækning af medarbejdernes behov

Styrk medarbejdernes tilfredshed og loyalitet

En sund arbejdsplads

Medarbejdertilfredshed i praksis

Hvorfor undersøge?

Få indsigt i medarbejdernes opfattelse af jeres virksomhed.

Oplever I fx. flere medarbejdere med stress? Har I fået en ny leder? Eller har I været igennem en særlig udvikling?

Ud fra medarbejdernes input fastlægger vi fokusområder og oplæg til handlingsplaner, som kan styrke medarbejdernes tilfredshed og loyalitet.

I får svar på spørgsmål som:

  • Hvordan skal medarbejderne i afd. A håndteres?
  • Hvilke budskaber bør lederen komme med?
  • Er der medarbejdere, I skal være særligt opmærksomme på?
  • Medarbejdernes holdning til virksomheden, ledere og kollegaer.
  • Hvad skaber tilfredshed og loyalitet, for at blive endnu bedre og attraktiv?

Det typiske forløb

En medarbejderundersøgelse strækker sig typisk over 6-8 uger.

I opstartsfasen bruger vi tid på at fastlægge fokus og udbytte af undersøgelsen. Her fastlægger vi i samarbejde med jer tekster og spørgeramme.

Herefter er det medarbejdernes tur til at svare. I denne del af processen er det godt at have løbende dialog med medarbejderne, så I sikre en god svarprocent.

Endelig er det tid til vores arbejde med resultaterne. Rapporten opsættes, analyser, konklusioner og anbefalinger konkretiseres.

Et typisk forløb hos In2minds

Planlægning

.

  • Workshop, fastlægning af:
    • Problemstillinger
    • Fokusområder
    • Målgrupper
    • Mm.
  • Spørgeramme
  • Opsætning af undersøgelse
Survey og interviews

.

  • Gennemførsel af undersøgelse
  • Kommunikation: Internt og Eksternt
    • Information omkring formål
    • Klæde kontaktflader på
Rapportering

.

  • Tal og grafer
  • Key findings
  • Fokusområder
  • Anbefalinger
Præsentation og rådgivning

.

  • Gennemgang af resultater
  • Rådgivning og diskussion:
    • Vigtigste fokusområder
    • De kortsigtede tiltag
    • De langsigtede tiltag
    • Ansvarsfordeling

Vil du høre mere…

Behovsanalyser kan være mange til, og kan give jer indsigt på flere områder.

Står I og skal have lanceret et nyt produkt, kan det være relevant at spørge kunden til råds omkring deres behov og forventninger. Det kan også være, I søger viden omkring kundens brug af konkrete produkter – eller deres interesse i nye løsninger. Endelig kan det være relevant at få gennemgået kunderejsen gennem en Customer Journey.

Vi laver alt inden for Customer Journey, interviews, kundeanalyser, trivselsundersøgelser, markedsundersøgelser, tilfredshedsmålinger og APV. Mød os på LinkedIn.

Ring til os og hør nærmere på telefon +45 24428748 Eller send os en email: