Produktundersøgelser

1



Ser kunderne et behov?

Kundepotentiale

 

Når vi undersøger kundernes behov, krydser vi flere interesseområder, der tilsammen kan give det fulde billede af kundens behov.

Her kigger vi på kundernes forventninger, motivationer for at købe, men også på hvor relevant et potentielt produkt er.

  • Hvilke kunder er mest interesseret og relevant som målgruppe?
  • Hvem er de?
  • Hvor meget vil de betale?
  • Og hvad er de helt præcist interesseret i?
  • Online Spørgeundersøgelser
  • Interviews

Stigende fokus på undersøgelser af behov

 

Hvad betyder egentlig mest for kunderne? Og hvilke forbehold har de for de produkter, de køber? Det er så vigtigt at forstå kundernes behov, før man udvikler nye tiltag og markedsføring til dem.

 

Læs artikel



2



Data på markedet

 

Vi bruger data kombineret med spørgeundersøgelser til at få et uddybende indblik i markedet. Det kan være data på jeres konkurrenter, på målgrupper og ikke mindst på potentialet i hele landet.

  • Overblik over konkurrencesituationen
  • Antal lignede virksomheder
  • Hvilke segmenter og brancher bør I gå efter først: Potentiale, indhold til produktet, mm.
  • BigData
  • Online spørgeundersøgelser

3



OPTIMERING AF PRODUKT OG MARKEDSFØRING

Målgruppetest

 

Med viden om, hvordan jeres kunder bruger jeres produkter, er det nemmere at udvikle og kommunikerer produkterne, der passer til kundernes oplevelse af det.

Det giver en forståelse for, til hvilke formål og situationer produktet anvendes, og om der er forskel på, hvordan de enkelte kunder bruger produktet.

  • Hvor villige er kunderne til at købe produktet?
  • Har de en interesse for det?
  • Løser produktet deres problemer?
  • Muligheder og udfordringer ved produktet.