Produktundersøgelser

3



Forstå jeres målgruppe

 

Med viden om, hvordan jeres kunder bruger jeres produkter, er det nemmere at udvikle og kommunikerer produkterne, der passer til kundernes oplevelse af det.

Det giver en forståelse for, til hvilke formål og situationer produktet anvendes, og om der er forskel på, hvordan de enkelte kunder bruger produktet.

  • Hvor villige er kunderne til at købe produktet?
  • Har de en interesse for det?
  • Løser produktet deres problemer?
  • Muligheder og udfordringer ved produktet.

1



Kundepotentiale

 

Få det fulde billede af kundernes behov, som I vil kunne afdække i jeres ydelser.

Vi kigger på kundernes forventninger, motivationer for at købe, så I kan vide, om det giver mening at udvikle et nyt produkt.

Hvem er jeres kunder? Hvem er de meste interessante som målgruppe? 

Hvor meget vil de betale? Og hvad er de helt præcist interesseret i?



Stigende fokus på kunders behov

 

Læs artikel

2



Data på markedet

 

Vi bruger data kombineret med spørgeundersøgelser til at få et uddybende indblik i markedet. Det kan være data på jeres konkurrenter, på målgrupper og ikke mindst på potentialet i hele landet.

  • Overblik over konkurrencesituationen
  • Antal lignede virksomheder
  • Hvilke segmenter og brancher bør I gå efter først: Potentiale, indhold til produktet, mm.
  • BigData
  • Online spørgeundersøgelser