Kundetilfredshedsundersøgelse

Få indblik i, hvordan kunder opfatter jer gennem en undersøgelse af kundetilfredshed.

At forstå, hvad din virksomhed gør godt, og hvor der er plads til forbedring, er afgørende for at drive en succesfuld forretning. En måling af kundetilfredshed giver dig netop denne indsigt. Ved at analysere kunders tilfredshed får du et klart billede af dine virksomheds styrker og svagheder.

En kundetilfredshedsmåling er et kraftfuldt værktøj til at finjustere indsatser, så I kan prioritere de områder, der vil have den største indvirkning på kundeoplevelsen. Nogle gange kræver det at øge indsatsen på visse områder og skrue ned for andre for at opnå maksimal succes og kundetilfredshed.

Kundetilfredshed
Tolkning

Indsigt og tolkning af data

 

In2minds er specialister i at hjælpe virksomheder med at måle kundetilfredshed og målrette jeres kommunikation med kunder baseret på resultaterne.

Et vigtig skridt for virksomheder, når de beslutter at gennemføre en kundetilfredshedsundersøgelse, er at sikre, at resultaterne anvendes aktivt og konstruktivt efterfølgende. Det er afgørende at sikre, at undersøgelsen bruges til reelle forbedringer i strategier, handlinger såvel som den konkrete kommunikation til kunden. Herved sikrer I at maksimere værdien af undersøgelsen, så den ikke går til spilde.

Vi evaluerer og tolker på kundeloyaliteten og identificerer herved områder, loyaliteten kan forbedres på, hvilket er afgørende for langvarige kunderelationer. Vi identificerer konkrete initiativer, der vil have en positiv indvirkning på kundernes tilfredshed og øge loyaliteten. På baggrund af resultaterne identificerer vi målgrupper blandt jeres kunder, og giver en dybere forståelse af deres behov og ønsker. Denne proces er nøglen til at skabe målrettet og effektiv markedsføring og styrke forholdet mellem din virksomhed og dine kunder.

Vi tydeliggør, hvordan I opfattes på markedet. Endelig identificerer vi de interne faktorer hos jer, der bidrager til den nuværende kundetilfredshed, og guider jer i retning, der forbedrer kundeoplevelsen.

Kundetilfredshed som beslutningsgrundlag

 

Med en undersøgelse af kundetilfredshed hos In2minds følger rådgivning og anbefalinger omkring relevante indsats- og forbedringsområder, der har størst betydning for dannelsen af tilfredshed og loyalitet.

Vi identificerer nøgleområder, hvor I kan maksimere jeres indsats for at tiltrække og fastholde kunder.

Start med at definere jeres bedste kundetyper – dem der har den største potentiale for at bidrage til jeres succes. Dernæst er det afgørende at forstå disse kundetyper på et dybere niveau. Hvad er deres specifikke behov og forventninger, når de interagerer med jeres virksomhed? At kende svarene på disse spørgsmål er nøglen til at opbygge stærke kundeoplevelser.

Ved at tilpasse jeres budskaber og tilgange til jeres målgruppe, kan I styrke jeres tiltrækningskraft og overbevise kunderne om, at I forstår deres behov og kan opfylde dem.

Endelig, ved at arbejde ud fra disse grundlæggende trin, får I et solidt beslutningsgrundlag for at håndtere kunderne mere effektivt. Dette omfatter alt fra produktudvikling til kundeservice og bidrager til at skabe varige og værdifulde forbindelser med jeres kunder.

Beslutningsgrundlag

Vil du høre mere…

 

In2minds giver Indsigt i kunder og medarbejdere. Vi arbejder strategisk på at omsætte viden fra kunder- og medarbejderundersøgelser til konkrete fokusområder og actions. I vores digitale univers får I adgang til data og uddybende synspunkter, der kan segmenteres og benchmarkes. Det sikre vores kunder et stærkt beslutningsgrundlag.

Vi laver alt inden for Customer Journey, interviews, trivselsundersøgelser, markedsundersøgelser, kundeanalyser, medarbejderanalyser, tilfredshedsmålinger og APV. Mød os på LinkedIn.

Ring til os og hør nærmere på telefon +45 24428748 eller send os en email: