Markedsundersøgelse

1



Omfang

 

Vi laver dybdegående undersøgelser, der giver et helt billede af, hvem kunder og konkurrenter er. Derudover kan det være relevant med korte oplysende undersøgelser med kolde facts på markedet. Det kan være meningsmålinger eller undersøgelser af kundens behov for service og krav til produkter.

Det er vigtig viden for at kunne differentiere sig og sætte priser. Ikke mindst er det vigtigt for at kunne lave produkter, som kunderne rent faktisk vil have.

  • Undersøgelse blandt
    • Potentielle og reelle kunder
    • Forhandlere
    • Medarbejdere
  • Interviews
  • Online undersøgelser
  • Rådgivning og anbefalinger
  • Større meningsmålinger og korte oplysende undersøgelser
  • Data og indblik i markedet.
  • Viden for at kunne differentiere sig, sætte priser og ikke mindst lave produkter, som kunderne rent faktisk vil have.

2



Formål

 

Formålet med en markedsundersøgelse er at få en dybere forståelse af markedet, kundernes adfærd og tilgang til virksomheden.

Her synliggøres styrker og svagheder hos jer. Det giver forståelse for problematiske og attraktive områder, som I vil kunne forbedre.

Med undersøgelser får I overblik over, hvor der bedst kan sættes ind i forhold til konkurrenterne. Både i forhold til markedsføring og produktudvikling.

  • Identifikation af relevante aktiviteter
  • Oprethold styrker og imødekom svagheder
  • Salgsmuligheder og potentiale
  • Identifikation af forbedringsområder

3



Udbytte

 

Med resultaterne får I mulighed for en mere reel dialog med kunderne i markedet, og ikke mindst forståelse for, hvad jeres fokus bør være på.

En markedsundersøgelse identificerer konkrete aktiviteter, der imødekommer kundernes behov, og der lægges samtidig op til konkrete handlingsplaner.

Det er relevant viden både som opstarts- , men også som fastetableret virksomhed, der er ved at undersøge muligheder for produktudvikling.

  • Data og indblik i markedet.
  • Identifikation af salgsmuligheder og potentiale
  • Konkrete anbefalinger baseret på fakta omkring jeres kunder
  • Strategi og differentiering i forhold til konkurrenter
  • Viden til prisfastsættelse og ikke mindst lave produkter, som kunderne rent faktisk vil have
  • Handleplaner
  • Svar om jeres konkurrenter

Vil du høre mere…

In2minds er et strategisk analysefirma, der udvikler strategiske tiltage med udgangspunkt i kunde- og medarbejdermålinger. Vi undersøger behov. Herudfra er vores fokus er på kommunikation og handlingsplaner, der alle baseres på facts. Det sikrer vores kunder et stærkt beslutningsgrundlag.

Vi laver alt inden for Customer Journey, interviews, trivselsundersøgelser, markedsundersøgelser, kundeanalyser, medarbejderanalyser, tilfredshedsmålinger og APV. Mød os på LinkedIn.

Ring til os og hør nærmere på telefon +45 2442 8748. Eller send os en email: